Veelgestelde vragen
Onderstaand treft u de veel gestelde vragen aan.
Staat uw vraag er niet bij? Bel ons dan op 0174-624057 of mail naar info@vemolease.nl.
Hoe kan ik jullie bereiken?
U kunt ons bereiken via telefoon en e-mail. Maar u mag natuurlijk ook altijd langskomen op ons kantoor. U bent van harte welkom.
Telefoon: 0174-624057
E-mail algemeen: info@vemolease.nl
E-mail offerte: offerte@vemolease.nl
Bezoekadres: Klompenmakerstraat 51, Naaldwijk
Wat zijn jullie openingstijden?
Onze openingstijden zijn:
Maandag tot vrijdag van 8.00 uur tot 17.30 uur.
Onze hulpdienst is 24 uur bereikbaar.
Kan ik bij u, als starter, ook een (bedrijfs)auto leasen?
Vemo Lease staat erom bekend ook voor starters klaar te staan. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Samen kijken we naar de beste oplossing.
Ik ben een nieuwe klant. Hoe lang duurt het om mijn kredietwaardigheid te toetsen?
Normaliter kunnen wij u binnen een dag uitsluitsel geven. Wij vragen u uw meest recente jaarcijfers, uittreksel KvK en een kopie legitimatie van de tekenbevoegde(n) personen toe te sturen. Als deze compleet worden aangeleverd is een snelle toetsing geen probleem.
Ik heb een rijschool, kan ik dan mijn lesauto bij jullie leasen?
Wij hebben meerdere rijscholen als klant. Wel stellen wij enkele voorwaarden die wij u graag persoonlijk toelichten.
Kan ik in de periode vanaf bestelling tot aan de aflevering van mijn leaseauto de beschikking krijgen over een voorloopauto?
Een voorloopauto is geen probleem. De voorloopauto wordt ingezet tegen het leasetarief van de bestelde auto.
Doen jullie ook aan privélease?
Op de site Autopermaand.nl treft u ons private lease aanbod aan. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Niels Overgaauw via 0174-624057.
Mogen mijn partner en kinderen ook in de leaseauto rijden?
Mits uw partner en/of kinderen een geldig rijbewijs hebben is dat toegestaan. Bij bestuurders jonger dan 23 jaar geldt een verhoogd eigen risico van €450,-.
Waar moet ik heen voor onderhoud, reparaties en banden vervanging aan mijn auto?
Wij hanteren een “one-stopshopping” beleid. U kunt dus bij uw eigen dealer terecht en hoeft niet meerdere adressen af te rijden.
Onderhoud zit bij mijn auto in het contract, moet ik zelf nog wat doen?
Het is belangrijk dat u regelmatig het peil checkt van de olie, ruitensproeier vloeistof, koelvloeistof en remvloeistof. Indien u twijfelt over het peil mag u altijd langs de garage rijden om e.e.a. te laten controleren.
Ook is het belangrijk dat u regelmatig de bandenspanning controleert. Niet alleen voor het behoud van de banden maar ook het verbruik is bij een juiste bandenspanning een stuk lager.
Ik heb per ongeluk verkeerde brandstof getankt, wat nu?
Belangrijk is om de auto niet te starten of te verrijden om schade aan het brandstofsysteem te voorkomen. Neemt u contact op met de hulpdienst van uw merk auto of bel naar 0174-624057 (ook na kantooruren). Onze hulpdienst zal u dan verder helpen
Waar moet ik een schade aan mijn lease-auto laten repareren
Schades worden bij Orange Schade in Vlaardingen of Hoogvliet gerepareerd. Reparatie elders in overleg.
Wanneer wordt een contract herrekend?
Herrekening kan plaats vinden wanneer de afwijking van het werkelijk aantal gereden kilometers ten opzichte van het contractueel overeengekomen jaarkilometrage groter is dan 10% (meer- / minder).
Waar en hoe moet ik mijn oude leaseauto inleveren?
U kunt uw auto inleveren op ons kantooradres in Naaldwijk of wanneer u weer een auto via ons leaset bij de dealer welke uw nieuwe auto aflevert. De officiële inname geschiedt altijd op ons adres in Naaldwijk.
De auto moet in schone staat ingeleverd worden, anders kan de auto niet door ons op schades gecontroleerd worden. De officiële inname kan dan pas plaatsvinden nadat de auto schoongemaakt is. Vergeet u niet de (reserve) sleutels, boekjes, hoedenplank, winter(zomer)banden en autopapieren af te geven.